Kerst in Oberstdorf 2009/2010

Donderdag 31 dec
Zaterdag 2 jan
Dinsdag 29 december

Vandaag gaat het opnieuw dooien, het regent zelfs al een beetje. De auto was licht beijzeld, ik moest krabben. Desondanks gaan we naar de Parsennpiste, we zijn tenslotte niet voor niets vroeg opgestaan!

Rond 09.00 uur zijn we bij de piste. Het regenen is opgehouden, de piste ligt er nog goed bij dus we gaan een paar uur skiën. Bovendien is het nu nog erg rustig.

Het skiën gaat goed, erg goed. De piste is een beetje zacht, door de regen, en dat maakt het skiën makkelijker, vooral op de wat steilere gedeelten. Makkelijker in ieder geval dan wanneer de piste hard en ijzig is!
Tegen half twaalf zitten we bij café Jochen op het terras, aan de koffie met apfelstrudel én vanillesaus. Lekker! Daarna nog even wat boodschappen doen voor het avondeten en terug naar huis.

Aloys gaat achter de laptop aan de slag (ik moet zondag t/m nu nog bijwerken), Femma wil even "de stad in". We eten thuis, dus eigenlijk valt er vandaag verder weinig te melden. Tot morgen!

Woensdag 30 december

Vandaag een dagje geocachen met Jan en Simonne! We hebben er een heel rijtje uitgezocht, we zien wel hoeveel we er kunnen doen en 'waar het schip strandt'. We hebben afgesproken om 10.00 uur bij de camperplaats, en rond half elf hebben we de eerste cache gevonden!

Een mooie, niet te lange wandeling langs de Hinanger Wasserfall, cache GC1E68B.
We lopen door een rotskloof, met talloze trappen, bruggetjes en mooie uitzichten op de waterval! De wandeling is echt de moeite waard, en dankzij de GPS'sen die we natuurlijk bij ons hebben, vinden we ook de auto weer terug...

Op naar de volgende cache, GC1C4TN.
Een beetje een gemene: slechts 750 meter van de parkeerplaats, in een rechte lijn. Nou loopt het pad vrijwel nooit in een rechte lijn, dus dat wordt méér. Maar bij deze moesten we eerst vrij steil tegen de berg op, en vervolgens even steil de berg weer af. Want de cache lag bovenop een kleinere berg, achter de eerste!
Je snapt het natuurlijk wel: daarna weer terug...

Na deze tamelijk inspannende bezigheid was het al rond 13.00 uur, de hoogste tijd om een lokale Gaststätte op te zoeken voor de lunch. Zodat we na de lunch vol goede moed verder kunnen met cache nummer 3!

Voor de derde cache GC1HJ13, hoefden we (dankzij TomTom) niet zover te lopen en al helemaal niet te klimmen.
Hij lag verstopt bij een bruggetje en werd snel gevonden. Door Jan en Simonne, want Femma en ik zochten aan de verkeerde kant...

We hadden de auto geparkeerd naast een heel grappig kerkje, daar hebben we ook nog even ingekeken.

Cache nummer 4, GC1HJ0T, is weer een verhaal apart! Een korte wandeling, maar de cache bevindt zich in een holte in een boom, op 2,80 meter boven de grond. Als je 1,90 meter bent of langer, kun je er zó bij. Zó lang zijn wij echter niet...

Maar wie niet lang is moet slim zijn, dus we vinden onderweg een kabouterbankje!
Ondanks dit prachtige hulpmiddel lukt het mij niet, als langste in het gezelschap, de cache aan de boom ontfutselen...

Dus wordt het tijd om ons geheime wapen in te zetten: Simonne! Simonne klimt op het bankje, en Jan en ik tillen haar nog een halve meter erbij. Raak, hebbes! Weer een cache gescoord!

We brengen het bankje netjes terug naar de grote paddestoel (rood met witte stippen) waar we hem hadden gevonden. Dan snel terug naar de auto, door naar cache nummer 5!

Hierna werd het opschieten, want het begint al een beetje te schemeren. We rijden 13km naar het oosten, via een kleine pas naar Oberjoch. In dit leuke skidorpje vinden we cache nummer 5: GCY0KE.
Dan terug naar Sonthofen, waar we in de binnenstad cache nummer 6 vinden, GC1ZX2Q.

De laatste cache voor vandaag, nummer 7 (GC1TRZC) vinden we langs de weg naar Oberstdorf. Het begint nu ook al donker te worden, zo tegen 17.00 uur. Daarom beëindigen we hiermee dit succesvolle dagje geocachen.

Lees verder op de volgende dagen...