Kerst in Oberstdorf 2011/2012

Radio
Zondag 25 december

Vrolijk kerstfeest allemaal!
We hebben afgesproken met (Camperforum-moderator) Jos en zijn vrouw Ineke, die met hun camper op de camperplaats staan, 10 minuten lopen hier vandaan.
Om 11.00 uur treffen we elkaar bij de supermarkt naast de camperplaats, van waaruit we lopend naar het station gaan. De 'traditionele' eerste-dag-wandeling: met de bus naar de Söllereck-piste, een kilometer of 4, en dan lopend terug.

Wanneer we op het station aankomen is de bus er ook vrijwel meteen, we hoeven dus niet te wachten. De bus brengt ons het KleinWalsertal in, en bij de Söllereck stappen we uit en gaan te voet verder. Dat betekent eerst naar het terras, een tweede kans, lopend op weg naar Oberstdorf, is er niet!

Onderweg naar Oberstdorf, een wandeling van een uur, is de zon gaan schijnen! De lucht veranderde van grijs naar blauw en het werd een prachtige dag.

Wanneer we terug zijn in Oberstdorf nemen we nog een drankje (Jagertee of Glühwein) en via de camperplek lopen wij terug naar 'huis'. We nemen afscheid van Jos en Ineke, zij gaan morgen verder naar Sexten in de Dolomieten.

Thuis gekomen de kortegolf-antenne van 2 x 7,75m opgehangen op het balkon en de kaasfondue gemaakt voor het avondeten. Morgen verder!

Maandag 26 december

Tweede kerstdag. Redelijk bijtijds opgestaan, ik zit al om 08.00 uur achter de laptop. Ik heb nog een klusje voor school te doen: dik 50MB aan foto's binnenhalen en doormailen, foto's selecteren, aanpassen en plaatsen in een tweetal artikeltjes op de website van school. Het is meer werk dan het lijkt, om 10.05 uur ben ik ermee klaar. Het gaat over de gala-avond en de boekenmarkt.

Na het douchen en ontbijten nog even achter de zender, ik heb sinds gisteren nog geen verbinding gemaakt. Al snel staan de eerste 2 (telegrafie)verbindingen in het log: Des, G3LCS uit Engeland en Benny OZ3NP uit Denemarken. Niet écht ver weg, maar toch leuk met mijn 5 Wattjes, de energie van een fietslampje.
Des moet trouwens al knap op leeftijd zijn: op internet lees ik dat ie 8 jaar telegrafist was bij de Royal Navy. Van 1947 tot 1955, dat was voorafgaand aan mijn geboorte!
Meer info op de radio-pagina.

Dan is het tijd om te gaan skiën!
Prachtig weer, zon, grotendeels blauwe lucht. Temperatuur rond het vriespunt. We rijden naar de Parsenn-piste in het Oostenrijkse Kleinwalsertal. Een kwartiertje rijden, parkeren en de skies onder!

We skiën de hele middag, tot sluitingstijd om 16.00 uur. Uitzonderlijk mooi weer, en uitstekende sneeuw! We hebben de slag gauw weer te pakken, maar om 16.00 uur zijn we moe én hebben spierpijn... ;-)

Dan is het tijd voor Seppie, onze favoriete wintersport-ober! We staan bijna bij 'm voor de deur geparkeerd, dus we gaan hier maar uit eten. De verwelkoming is allerhartelijkst, Seppie kust Femma op beide wangen.
Na de maaltijd en een heerlijk ijs-nagerecht (het is immers nog kerstmis!) gaan we 'naar huis'. Lekker vroeg, dan hebben we de hele avond nog voor ons!

Lees verder op de volgende dagen...